III Koncert Charytatywny
Wielcy Artyści Małym Pacjentom
7 Czerwca, 19:00

„III Koncert Wielcy Artyści Małym Pacjentom to kontynuacja rozpoczętego 2 lata temu cyklu charytatywnego z udziałem największych światowych gwiazd opery. Dzieląc się pro bono z publicznością swoim niezwykłym talentem i kunsztem wykonawczym otwierają serca tych, którzy mają szansę dołożyć swoją cegiełkę do kolejnego wspaniałego projektu na rzecz największego szpitala dziecięcego w Polsce, którym jest Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”. Tworząc ten cykl nie marzyłam nawet, że tak wiele uda się stworzyć dzięki publiczności i partnerom z pięknym sercem ze świata biznesu.

Wydarzenia te mają niezwykłą i szalenie efektowną oprawę wizualną, aby pokazać Wielkich Artystów we wspaniałej, niepowtarzalnej scenerii świateł ze stworzonymi specjalnie do repertuaru wizualizacjami.
Mam ogromną przyjemność być prowadzącą ten wieczór, ponieważ od kilku lat moim atrybutem jest również słowo, a nie tylko dźwięk skrzypiec. Wszystko, co czynię dla tworzenia pięknych i nowoczesnych szpitalnych wnętrz dla dzieci, powstaje dzięki emocjom przekazywanym w dziesiątkach rozmów z szefami firm. To dzięki tym wspaniałym decyzjom powstają kolejne modernizacje, dzisiaj warte już ponad 4,5 mln zł. Łączenie szlachetności świata biznesu ze sztuką daje mi wielkie spełnienie i jest moją pasją.

Zapraszam na niepowtarzalny wieczór z magicznym głosem  Gwiazdy wieczoru – Jakuba Józefa Orlińskiego, który powala świat na kolana.
Całkowity dochód z koncertu i światowego, płatnwgo streamingu przeznaczony zostanie na kompleksową, ogromną modernizację Izby Przyjęć i Holu Rejestracji 30 poradni specjalistycznych Instytyty „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” – aby dzieciom było pięknie nawet, gdy tak bardzo trudno.”

dr hab. Patrycja Piekutowska Prezes Fundacji

Artyści

Jakub Józef Orliński to młody polski kontratenor, który w błyskawicznym tempie zachwycił międzynarodową publiczność swoją sceniczną prezencją i niezwykłą barwą głosu. Jego ujmująca aparycja i ekspresja wykonań przysporzyła mu rzeszę zagorzałych fanów na całym świecie. Przebojem wdarł się do światowej elity śpiewaków operowych, wyprzedając koncerty w najbardziej prestiżowych salach koncertowych. Jego dwie solowe płyty natychmiast stały się operowymi szlagierami. Błyskawicznie skupił na sobie zainteresowanie zarówno publiczności jaki i mediów na całym świecie. Okrzyknięty został następcą słynnego francuskiego śpiewaka Philippe Jaroussky’ego, który przez ostatnie dwie dekady uznawany był za najlepszego kontratenora na świecie. Na popularność J.J. Orlińskiego, zwłaszcza wśród młodszych odbiorców, niewątpliwie wpływa fakt, że w wolnym czasie oddaje się breakingowi (tańczy break-dance). Jego niekonwencjonalne zachowanie na scenie, w połączeniu z odważnymi stylizacjami, otwierają nieco hermetyczny świat opery na zupełnie nowych odbiorców.

Jakub Józef Orliński (ur. 1990) ukończył studia wokalne na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie pod opieką Anny Radziejewskiej. Następnie trafił do prestiżowego programu Akademia Operowa przy Teatrze Wielkim w Warszawie, gdzie szkolili go m.in. Eytan Pessen i Matthias Rextroth.  Naukę kontynuował u Edith Wiens w słynnej nowojorskiej The Juilliard School,w ramach stypendium organizacji Fulbright Polska (2015-2017), gdzie zdobył dyplom w zakresie śpiewu operowego. Jest laureatem licznych konkursów wokalnych w Europie i Stanach Zjednoczonych. Występuje zarówno na słynnych scenach operowych i koncertowych (Opéra de Lille, Oper Frankfurt, Wigmore Hall, Carnegie Hall, Alice Tully Hall w nowojorskim Lincoln Center), jak i na prestiżowych festiwalach muzycznych (Glyndebourne Festival Opera, Festival d’Aix-en-Provence). W 2018 roku, nakładem francuskiego wydawnictwa Erato (grupa Warner Classics) ukazał się jego debiutancki album solowy zatytułowany „Anima Sacra” nagrany wraz ze znaną międzynarodową  orkiestrą „Il Pomo d’Oro” pod dyrekcją rosyjskiego dyrygenta Maksima Jemieljanyczewa. Płyta uzyskała prestiżową nagrodę Opus Klassik dla najlepszego nagrania solowego (2019). Rok po płytowym debiucie ukazała się jego druga płyta pt. „Facce d’amore”. Obie płyty trafiły na szczyt operowych rankingów wieku prestiżowych magazynów muzycznych. J.J. Orliński wystąpił również na kilkunastu płytach innych wykonawców, bądź będących zapisem przedstawień operowych. Na jesieni spodziewana jest premiera trzeciej płyty solowej Orlińskiego „Anima Aeterna”, kolejnej nagranej z orkiestrą „Il Pomo d’Oro”.   

Jakub Józef Orliński jest laureatem „Gramophone Classical Music Award” (2019) dla najlepszego młodego artysty, zdobywcą tytułu „Singer of the Year” (2020) przyznanego przez prestiżowy niemiecki magazyn „Opernwelt” oraz „Paszportu Polityki” (2019) w kategorii muzyka poważna. Spektakl Agrypina (Haendla), w którym wystąpił został nominowany do nagrody Grammy w 2020 r. W maju 2021 r. jego album „Facce d’amore” otrzymał nagrodę 2021 International Opera Awards – Najlepsze Nagranie Roku w kategorii recital solowy. Ta niezwykle prestiżowa nagroda nazywana jest też muzycznym Oscarem!

Michał Biel, pianista i korepetytor. Związany jest na co dzień z Juilliard School w Nowym Jorku. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego oraz klasie kameralistyki prof. Grzegorza Biegasa (2014). W latach 2015-2017 doskonalił swoje umiejętności, studiując w prestiżowej Juilliard School (kierunek: Collaborative Piano).

Podczas nowojorskich studiów pracował z wybitnymi akompaniatorami, wśród których znaleźli się m.in.: Brian Zeger, Margo Garrett, Jonathan Feldman oraz JJ Penna. Jest stypendystą Marc and Eva Stern Fellowship (Festiwal Songfest w Los Angeles) oraz Jerome L. Greene Fellow. Laureat wielu nagród i wyróżnień na konkursach muzycznych, otrzymał m.in.: nagrodę dla wyróżniającego się młodego pianisty w IX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2016), nagrodę dla najlepszego młodego akompaniatora podczas Grand Prix de l’Opéra w Bukareszcie (2015), nagrodę za wyróżniający się akompaniament w Konkursie Wokalnym im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach (2013, 2015), 1. nagrodę w kategorii duetów fortepianowych na XXIII Roma International Piano Competition w Rzymie, 2. nagrodę w XVII Międzynarodowym Konkursie Duetów Fortepianowych im. Franza Schuberta w Jeseniku (2011).

Jako pianista i korepetytor uczestniczył m.in. w takich projektach, jak: Internationale Meistersinger Akademie w Neumarkt (2016, 2017), The Song Continues w Carnegie Hall (2016), XXXI Zimowy Kurs Wokalny w Dusznikach-Zdroju (2013) oraz Festiwal Wratislavia Cantans (2013). W 2013 roku pracował również jako pianista i klawesynista przy studenckiej realizacji Don Giovanniego, która była koprodukcją Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach i Uniwersytetu Louisville. Również od 2013 roku uczestniczy w warsztatach Akademii Operowej w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, gdzie pracował m.in. z takimi artystami, jak: Izabella Kłosińska, Rudolf Piernay, Neil Shicoff, Richard Cross, Brenda Hurley, Eytan Pessen, Olga Pasiecznik i Matthias Rexroth.
Il Giardino d’Amore pochodzi od włoskiej nazwy, która dosłownie oznacza „Ogród Miłości”. Inspiracją do jej powstania była filozofia członków orkiestry, aby tworzyć w gronie przyjaciół, dzielić się muzyką w poczuciu głębokiej radości, kierując się miłością do sztuki siebie wzajemnie.

Orkiestra została założona w 2012 roku przez skrzypka i dyrygenta Stefana Plewniaka podczas Festiwalu Bacha w Krakowie. W tym czasie Stefan Plewniak został zaproszony do współpracy z orkiestrą Jordiego Savalla – Le Concert des Nations w Barcelonie, gdzie spotkał znakomitego klawesynistę Marco Vitale. Współpraca ta okazała się bardzo owocna dla Il Giardino d’Amore i jej dalszego rozwoju.

Rok 2021 Il Giardino d’Amore rozpoczął od międzynarodowego tournee z Jakubem Józefem Orlińskim. W tym roku orkiestra nagrała również operę J. M. Leclair’a pt. Scylla i Glaucus dla wydawnictwa Versailles. Wiosną Il Giardino d’Amore wystąpiło w Potsdamie z sopranistą Samuelem Marino. W tym roku orkiestra przygotowuje się też do tournee w Chinach z baletową produkcją operową J.Ph. Rameau pt. Les Indes Galantes.

W 2020 roku Il Giardino d’Amore wykonał program z V Symfonią i V Koncertem fortepianowym Beethovena podczas Gstaad New Year Festival. Orkiestrę zaproszono także na Magnetic Festival we Włoszech i Dell’Arte Festival w Brazylii.

W 2019 roku orkiestra zainspirowana ideą Jeana Christophe’a Cassagnesa stworzyła program Baroque & Pop zaprezentowany po raz pierwszy w Six Fours les Plages na koncercie plenerowym dla 5000 osób, który zostanie powtórzony w 2021 i 2022 roku we Francji i na Malcie. W 2019 roku orkiestra współpracowała również z utalentowanym kontratenorem Filippo Mineccią.

W 2018 roku orkiestra rozpoczęła inspirującą współpracę z francuskim specjalistą od tańca barokowego Hubertem Hazebroucqem, w wyniku której stworzyli wspólnie program koncertowy Le Roi Dance pokazany na koncertach w Nowym Jorku, Filadelfii, Rochester.

W 2017 roku orkiestra odbyła pierwsze tournée po Chinach z repertuarem operowym Händla. W tym samym roku Il Giardino d’Amore nagrało nową płytę z duetem wybitnych wokalistów – kontratenorem Jakubem Józefem Orlińskim i mezzosopranistką Natalią Kawalek. Wydany w 2018 roku „Handel – Enemies in Love” został wybrany jako płyta tygodnia przez London The Times oraz CD of the Month przez Opera Netherlands.

Cel 2016 był skoncentrowany na dużych projektach z polską muzyką sakralną i taneczną. Trasa koncertowa w USA w 2016 roku poświęcona była promowaniu płyty „The Heart of Europe – Corona Regni Poloniae 1500-1750” z monumentalną muzyką Gorczyckiego, Zieleńskiego, Mielczewskiego wydaną jesienią 2017 roku.

W 2014 roku Il Giardino wystąpiło w prestiżowej sali koncertowej Mozarteum w Salzburgu, a także zostało zaproszone na festiwal w Oslo w Norwegii. Podczas drugiej trasy koncertowej po USA wystąpili w Carnegie Hall w Nowym Jorku i Kalifornii, gdzie członkowie Il Giardino poprowadzili kursy mistrzowskie na uniwersytetach w Los Angeles, Chicago, Rochester i AmorSan Diego.

Patrycja Piekutowska, wybitna skrzypaczka – solistka, doktor habilitowana sztuk muzycznych, filantropka. Od lutego prezes Fundacji Virtuosa założonej przez Colliers International, stworzonej w celu kontynuowania działań na rzecz modernizacji szpitali dziecięcych i łączenia biznesu i sztuki, aby pozyskiwać fundusze dla szpitali.
Od 5 lat jest pomysłodawcą i organizatorem wydarzeń charytatywnych na rzecz szpitali dziecięcych. W ciągu ostatnich dwóch lat była odpowiedzialna za koordynację i realizację projektów, na które pozyskała w świecie biznesu 4,5 mln zł.
Laureatka I miejsca w plebiscycie Pulsu Biznesu „Kobieta Biznesu 2020” w kategorii działalność społeczna.

Podczas 23 lat swojej kariery solistycznej zagrała ponad 1000 koncertów w 40 krajach świata, występując w tak prestiżowych salach koncertowych, jak m.in.: Teatro Colón w Buenos Aires, Sala São Paulo oraz Teatro Guaíra w Brazylii, Lincoln Center i Carnegie Hall w Nowym Jorku czy National Center for the Performing Arts w Pekinie.
Nagrała 12 płyt CD. Jest laureatką wielu nagród płytowych w Europie Zachodniej w tym Midem Cannes Classic Award. 7 lat temu została producentem swojej niezwykłej i jedynej płyty rozrywkowej, My Journey, opowiadającej o 12 miastach na 4 kontynentach, z którymi artystka związana jest w szczególny sposób. Dzięki tej płycie dotarła do wielu słuchaczy, którzy nie muszą być melomanami klasyki.
Piekutowska jest laureatką dyplomu Lidera Przyszłości Fundacji Godła Teraz Polska za szczególne zasługi w łączeniu sztuki i biznesu. Trzy lata temu realizowała też autorski projekt wywiadów z polskimi gwiazdami muzyki klasycznej, „Muzyczny Olimp”, dla edycji online magazynu Vogue.

Od 2015 r. była pomysłodawcą i organizatorem cyklu 7 koncertów „Otwarte Serca-Mistrzowie Muzyki, Biznesu i Kardiochirurgii Dzieciom”, jako ambasador Fundacji Serce Dziecka. Pomiędzy koncertami zebrała partnerów ze świata biznesu, którzy w przekazali blisko 700.000 zł na zakup kilku sprzętów dla oddziałów kardiochirurgii i kardiologii w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Gdańsku.

Od 2019 roku działa głównie na rzecz Instytutu „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”. Jest twórcą projektu koncertowego „Wielcy Artyści Małym Pacjentom” z udziałem największych światowych gwiazd opery.

Odznaczona brązowym medalem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Gloria Artis.

Aleksander Dębicz jest niezwykle wszechstronnym pianistą i kompozytorem. Głównym nurtem jego działalności artystycznej są improwizacje dzieł muzyki klasycznej, które w sposób szalenie wyrafinowany i bezkompromisowy odmienia elementami brzmień nowoczesnych. Jego przygodę z fonogriafią rozpoczęły kompozycje inspirowane między innymi muzyką filmową. Znalazły się na debiutanckiej płycie „Cinematic Piano” wydanej w 2015 r. przez Warner Classics. Dwa lata później ukazał się bardzo szczególny album z autorskimi interpretacjami dzieł J.S. Bacha nagrany wraz ze znakomitym wiolonczelistą, Marcinem Zdunikiem. Płyta była nominowana do Fryderyka w kategorii Album Roku, a transkrypcje opracowane wspólnie przez Artystów wzbudziły zachwyt publiczności podczas licznych koncertów.

Aleksander Dębicz komponuje też muzykę do filmów, słuchowisk i przedstawień teatralnych, m. in. współpracuje z Teatrem Polskim w Warszawie. Już na początku swojej kariery, mając zaledwie 24 lata, zwyciężył w jedynym na świecie konkursie kompozycji natychmiastowej do filmu – Transatlantyk Instant Composition Contest.

W 2018 roku ukazał się trzeci album Artysty – „Invention” (Warner Classics), na którym zaprezentował swoją niepowtarzalną i łamiącą dotychczasowe schematy, interpretację wszystkich Inwencji i Sinfonii J. S. Bacha. To odważne połączenie tradycji i nowoczesności, baroku, hip-hopu, improwizacji i klasyki. Płyta została nominowana do Fryderyka 2019 i zebrała znakomite recenzje.

Koncertuje zarówno w Polsce, jak i za granicą, występował m.in. w Niemczech, Francji, USA, Rumunii, Austrii, Turcji i we Włoszech.

Łukasz Kuropaczewski jest znakomitym gitarzystą koncertującym od kilkunastu lat jako solista i kameralista w wielu krajach świata, występował m.in. w Rosji, Niemczech, Anglii, Hiszpanii, Serbii, Grecji, Japonii, Chinach, Kanadzie, a także na Białorusi, Islandii oraz w Meksyku i Panamie.

Występował w znamienitych salach koncertowych, takich jak Carnegie Hall w Nowym Jorku, Royal Festival Hall w Londynie, Concertgebouw w Amsterdamie czy Sala Koncertowa Czajkowskiego w Moskwie.

Nagrał siedem albumów płytowych, z których trzy nominowane były do Nagrody Fryderyk w kategoriach Najlepszy Album Muzyki Polskiej, Muzyki Kameralnej i Recitalu Solowego.

Artysta jest też uznanym pedagogiem, prowadzi regularnie kursy i lekcje mistrzowskie w Europie i obu Amerykach. W latach 2007-2010 był wykładowcą University of Pennsylvania w Filadelfii, a od 2008 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Od lat dokonuje wielu prawykonań utworów gitarowych zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Artysta gra na gitarach Rossa Gutmeiera (USA) i Leszka Gajdzika. Używa strun Savarez Alliance Corum.

Piotr Sułkowski, wybitny dyrygent, dyrektor naczelny i artystyczny Warmińsko – Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie, doktor habilitowany sztuk muzyczny. Wykłada też dyrygenturę w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Posiada ogromne doświadczenie operowe, zdobyte w czasie wieloletniej pracy dyrygenta, a potem dyrektora artystycznego w Operze Krakowskiej, współtworzył też Krakowską Operę Kameralną. Był dyrektorem muzycznym Wildwood Festival Opera Orchestra AR (USA), a także pierwszym gościnnym dyrygentem Signature Symphony Orchestra (2008 – 2014) w Tulsa (USA).

W 2018 r. poprowadził specjalny koncert poświęcony muzyce polskiej koncert z Buffalo Philharmonic Orchestra, a także jeden z koncertów Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. urodzin kompozytora.

W 2010 r. przygotował premierę Carmen G.Bizeta w Pampelunie w Hiszpanii wraz z Orquesta Sinfonica de Navarra oraz zrealizowałmiędzynarodowy projekt operowy Fidelio – ofiarom holokaustu L. van Beethovena, który zdobył znakomite recenzje m.in. w prestiżowym, brytyjskim czasopiśmie Opera. Rok później, pod jego kierownictwem przygotowano w Pampelunie i Bilbao spektakle opery Tosca G. Pucciniego z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.

Do największych sukcesów fonograficznych należy studyjne nagranie z 2016 r. oratorium Feliksa Nowowiejskiego „Quo Vadis”, z udziałem światowej sławy gwiazd opery Aleksandry Kurzak, Artura Rucińskiego i Rafała Siwka.

W 2013 r. Warmińsko-Mazurski Klub Biznesu, przyznał mu tytuł i statuetkę Osobowość Warmii i Mazur w kategorii kultura, za działalność artystyczną i popularyzowanie muzyki klasycznej wśród mieszkańców regionu Warmii i Mazur. Uhonorowany Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis, a także Srebrnym Krzyżem Zasługi. Koordynator Regionu Warmii i Mazur do spraw organizacji obchodów 200. rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki.

Partnerzy Koncertu

Schindler

GTC

ARAM

Ufficio Primo

Athletic Group

Kongsberg

Ceramika Paradyż

IGI FOOD CONSULTING

Apollo-Rida

OKAM

Bohema Strefa Praga

Central House Mokotów

Kancelaria Penteris

Bącal Busiło Legal

Kup bilet na streaming
już dzisiaj.

Używamy plików cookies. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.